piątek, 19 listopada 2010

Moja prognoza dla Chojnic

Krótko i na temat:

Do Rady Miasta

KWW Projekt Samorządność - 4-6 mandatów
PiS - 1-2 mandaty
KWW Arseniusza Finstera - 9-12 mandatów
SLD - 1-2 mandaty
PO - 1-3 mandaty

Po wyborach PiS zbuduje opozycję wspólnie z Projektem Samorządność. Finster +PO+ (to będzie zaskocznie) może SLD = koalicja.

Wyniki na urząd dla kandydatów na burmistrza, mogą ułozyć się tak:

Andrzej Dolny - 4-10 %
Arseniusz Finster - 68 - 87%
Marcin Wenta - 6-15%

Wielu z nas wie, ze sondy nie sprawdzają się. Liczę na zwycięstwo KWW Projekt Samorządność.

Wszystkim zyczę wspaniałych wyników i zdrowej rywalizacji. Wyborcom mądrych decyzji.

Ja już wybrałem i będę głosował tak:

burmistrz - Marcin Wenta,

do rady miasta
okręg nr 3 - Zbigniew Reszkowski,
powiat - Piotr Stanisławski.

Reszta w zakładce "rekomendacje".

Uwierz w Zmiany!

7 komentarzy:

  1. Ja też dziś pobawiłem się na blogu w prognozę wyborczą, ale bez tzw. widełek. Podzielam Pana górne widełki w "burmistrzowskich" dla AF i dolne dla pozostałych. Sadzę jednak, że przeszacował Pan wynik dla PS. Daje to od 19% do 28% mandatów. Panie Marcinie! Zakłada Pan, że wyborcy AF zagłosują na kandydatów do RM z PS? Bardzo ryzykowna teza. Ja z bólem serca, o czym piszę, daję maksimum jeden mandat dla SLD, które kiedyś zakładałem i mam wielu przyjaciół. Ale "life is brutal". Oczywiście, kto ma rację, okaże się w poniedziałek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiem zanim nastanie cisza wyborcza - poniekąd śmieszna sprawa z tą ciszą, ale cóż prawo jest twarde i trzeba go przestrzegać. Spodobał mi się Pana komentarz o Pana zapatrywaniu na moje widełki - wyników wyborczych. Nie uważam, żeby Finster dobił do górnego wyniku. Moje dane są wynikiem ankiet, i ponad dwóch miesięcy analiz tego co może się zdarzyć. Większe poparcie dla listy, aniżeli dla jej lidera w przypadku PS jest rzeczą wręcz naturalną - PS nie ma jednej silnej twarzy. Odwrotność tego mechanizmu da się zauważyć u Finstera, tam w komitecie wszyscy żyją w cieniu Arseniusza Finstera. Wyborcy, pomimo wilomandatowych okręgów głosują na ludzi. Rozmawiałem z wieloma osobami są tacy, którzy głosują na PO do RM, a nie zagłosowali by na tę partię w wyborach do Sejmu. Tak samo sprawa PiS.

    Panie Jurku zobaczy Pan, że i tak oboje się myliliśmy, te wybory na pewno zaskoczą nas finalnym wynikiem. Gdyby człowiek był zdolny, gdyby miał takie narzędzia. Pozwalające prognozować wyniki wyborów co do choćby 3% tolerancji, to po prostu by je wygrywał :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby zrobić, naprawdę dobrą anilizę - sondaż wyników trzeba by wykonać analizę jakościową, a nie ilościową. A to wymagałoby wielkiego nakładu środków i ogromnej skali badań - również rozłożonych w czasi. Łaska wyborców jedzie na pstrym koniu i mówię to całkiem świadomie. Nauka taka jak politologia nie potrafi przewidzieć wyników jeśli posługujemy się tylko analizą ilościową i historyczną.

    Liczę na zwycięstwo PS :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Panie Marcinie, obaj pomyliliśmy się. Podejrzewam, że w sztabie Programu są raczej zawiedzeni z wyniku. W 2006 Program + Samorządni miało 13 miejsc, teraz tylko 10. Tak bywa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. Szczerze teraz Panu napiszę, bo przed wyborami zachowywałem resztki przyzwoitości wobec niegodziwości. Dobrze się stało! Dobrze się stało, że Wenta dostał tak wyraźną czerwoną kartkę. Kiedys się zbiorę w sobie i napiszę jak przegrano wielką szansę na 20%. Cieszę się z miekkiego lądowania ChRS. Fajnie, że będzie Haliżak. Martwi brak Dolnego w radzie.

    Wiele się nie pomyliliśmy. W sumie Pan miał więcej racji - wskazał Pan 3 mandaty w RM dla PS. Moje widełki nie sprawdziły się co do PS. Idealnie Pan przewidział dla nich wynik. Ja nieco przeceniłem możliwości tego komitetu. NIe ukrywam, że tak jak napisałem, będę liczył na opozycję PS+PiS. To już 6 mandatów i dwa kluby, a nie 4 i trzy jak ostatnio.

    Cóż w sumie scena się zreprodukowała, ale są dla nas niespodzianki. Tutaj się nie pomyliłem, proszę przeczytać co napisałem wyżej - "łaska wyborców jedzie na pstrym koniu". I rzeczywiście. Widać w ludziach głód prawdziwej opozycji w Chojnicach stąd mandaty dla PS i PiS. Zobaczymu co z tego wyniknie.

    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako radny z ramienia PiS-u również liczę na to, że wraz z PS stworzymy realną i konstruktywną opozycję dla rządzących miastem. Czas pokaże...

    Pozdrawiam

    BB

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. I to cieszy co Pan pisze. Gratuluję wyniku i miejsca w Radzie Miejskiej. Skoro takie ma Pan nastawienie to wystarczy je po prostu zrealizować. Zapewniam, że z drugiej strony są identyczne intencje. Jeszcze raz gratuluję.

    OdpowiedzUsuń