środa, 16 marca 2016

Jak we mgle

Od lat rozważa się hasła, znaki, symbole, które mogłyby efektywnie promować nasze miasto. Wykorzystuje się przy tym dość utarte już i wypracowane symbole, które dobrze zapisały się w lokalnej kulturze jak: tur, wizerunek ratusza miejskiego, Brama Człuchowska, bazylika mniejsza, itd. 

Natomiast mnie szczególnie zainteresowało zjawisko pogodowe, które nadaje Chojnicom szczególny klimat. Wszystkim znane są chyba chojnickie mgły, ale czy wiedzieliście, że Chojnice to najbardziej zamglone miasto w Polsce w którym mgły występują średnio 90 dni w roku! W 1987 r. Chojnice spowiły takie mgły na 72 godziny, że nie było niczego widać na "wyciągnięcie ręki". 

Może ktoś zacznie sprzedawać produkt pod nazwą "mgła chojnicka", który odzwierciedli lokalne miazmaty. 

Uważam, że ten aspekt naszej rzeczywistości może się przyczynić do promocji miasta. Zresztą, to może tłumaczyć dlaczego władze miasta i powiatu od wielu już lat zachowują się "jak we mgle".

W końcu prawdą jest: "sorry, ale taki mamy klimat" :)