wtorek, 28 listopada 2017

Wyborczy folklor

Nie myślałem, że przyjdzie mi reklamować mojego kontrkandydata w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Chojnicach, ale musicie to Państwo zobaczyć. Ulotka wyborcza KWW Arseniusza Finstera z reklamami komercyjnymi. Czy to folklor, czy raczej łamanie prawa wyborczego? Wkrótce poznamy odpowiedź na to pytanie. W mojej ocenie jest to poważne naruszenie obowiązującego prawa wyborczego i przyjętych konwencji związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. W mojej opinii ta ulotka może dyskwalifikować Marcina Łęgowskiego ze startu wyborczego, a i chyba KWW Arseniusza Finstera nie uniknie w związku z tym odpowiedzialności, tak uważam. Jak będzie? Zobaczymy.

Nie można akceptować takich ulotek. Czy za głosowanie na Pana Łęgowskiego Buchta przyznaje 10% rabatu? Czy ta "ulotka wyborcza" jest darmowym biletem wstępu na koncert zespołu Pectus w Hali prowadzonej przez Centrum Park Sp.z o.o. - której pracownikiem (ratownik na basenie) jest Pan Marcin Łęgowski? Kto płacił za te ulotki? KWW Arseniusza Finstera??? Jeśli tak, to nie miał prawa użyć środków na reklamę wskazanych przedsiębiorców. 







Ulotka wyborcza Marcina Łęgowskiego z KWW Arseniusza Finstera, kandydata tego komitetu w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Chonicach w dniu 10 grudnia 2017 r. 
Aktualizacja: Komisarz wyborczy w Słupsku uznał, że ulotki kandydata Marcina Łęgowskiego nie naruszają prawa wyborczego. W mojej opinii jest inaczej, bo jeszcze nigdy nie widziałem ulotek wyborczych z rabatami, i nikt mi nie wmówi, że komitet wyborczy gdziekolwiek na świecie płaci reklamodawcy, a nie reklamobiorcy. Interpretacja PKW jest nie do przyjęcia, ale cóż niewiele można już zrobić.  Myślę, że takie ulotki są śmieszne i pogłębiają dalszy upadek kultury politycznej w Chojnicach. Niestety.

12 komentarzy:

  1. Takiego Marcina Wałdocha lubię! Chcesz wygrać uczciwie i to się chwali. Nie robisz 10% promocji z wyżerką na siebie jako kandydata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym do tej ulotki dopisał jeszcze jednego bohatera. Jest nim sławny Mariusz Paluch, którego firma PRO jest organizatorem koncertu zespołu Pectus. Tego faceta do afer ciągnie jak muchę do ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Śmiem uważać, że sam Burmistrz nie wie nawet co robi kandydat z KWW Arseniusza Finstera, a ten jak widać działa na całego :) Przy okazji kampanii ze środków KWW Arseniusza Finstera postanowił reklamować organizowaną przez firmę Mariusza Palucha imprezę w Centrum Park Chojnice :D Proszę Państwa, to jest właśnie obraz niezrozumienia mechanizmów wyborczych, łamania reguł i obowiązujących zasad. Więcej wolę nie pisać, powstrzymam się. Poczekajmy co z tego wyniknie.

    OdpowiedzUsuń
  4. No cóż, Marcinie, pan Burmistrz od dawna nie gra fair w różnych kontekstach sytuacyjnych. Uważa, że w polityce dozwolone są każde chwyty - o czym poinformował mnie w minioną środę po zebraniu zespołu zadaniowego d/s wsparcia prokreacji. Tak więc kompletnie nie dziwi mnie to zagranie. I tylko cieszy mnie fakt, że jesteś czujny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Marcinie, mieszkam na Młodzieżowej , polityką się nie interesuję, i nie interesują mnie poglądy polityczne kandydatów, ale jako mieszkaniec osiedla czy chcę tego czy nie, widzę co się dzieje na osiedlu. Od zawsze głosowałem na pana Burmistrza i jego kandydatów, niestety, ale pan Łęgowski, mimo, że głosowałem na niego to nie miałem okazji zamienić z nim żadnego słowa i On w moich oczach nie sprawdził się jako radny, brak jakiegokolwiek zainteresowania co dzieję się w jego okręgu wyborczym i brak jakiegokolwiek spotkania z mieszkańcami swojego okręgu by wysłuchać z jakimi problemami my tu żyjemy. Pani Kornelia Żywicka z PCHS jest sympatyczną osobą, niejednokrotnie byłem na zebraniach mieszkańców osiedla, niestety pani Kornelia tylko by budowała place zabaw i parkingi po za tym tak jakby innych problemów nie widziała, mam wrażenie, że pani Kornelia jest sterowana przez pewną panią radną, na pewno nie zagłosuję na kandydata z PCHS , gdyż obecnych radnych słownictwo i zachowanie na sesji mnie przeraża, brak jakiejkolwiek tolerancji i chęci współpracy z ludźmi o odmiennych poglądach. Natomiast pan , pokazał już niejednokrotnie, że potrafi pan dostrzec ludzkie problemy, bardzo dużo działa pan społecznie dla dobra zwykłych ludzi, zaczyna pan współpracować z ludźmi o odmiennych poglądach i takiego radnego trzeba.

    Czy przed wyborami będą jakieś spotkania ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, spotkam się ze wszystkimi wyborcami z tego okręgu. Podejdę z materiałami wyborczymi do każdego mieszkania i domu. Porozmawiamy. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Widzisz Marcin, znowu myślałeś, że jesteś kozak, a tymczasem się zbłaźniłeś. Konsultowałeś ten wybryk z szefem? Lepiej idź na kawę i przeproś żebyś znowu nie popadł w niełaskę. Tak dobrze ci idzie,już wszystko wilizałeś, nałożyłeś tyle wazeliny - szkoda zaprzepaścić tak obiecującą szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponizajace jest to co piszesz.Rozważę usunięcie tego posta. Widzę, że komuś naprawdę ciężko argumenty trafiają pod przylbicè, wygrana sprawa z Fibsterem, własny komitet wyborczy, ale gdzie tam. Przecież ja kolaboruję z Fibsterem. Raz piliśmy wspólnie kawę i zakopalismy przy tym topór wojenny, ale to nie znaczy, że jesteś w jednym obozie. Ani ja nic nie dostałem od Burmistrza, ani Finster ode mnie. Nastawilismy się na współpracę zadaniową - bo tak to rozumiem. Nad projektami, bardzo konkretnymi, ale zapewnie nie raz jeszcze będziemy się publicznie dość głęboko spierać, choć mam nadzieje, ze w innym stylu niż w przezlosci i o sprawy bardzo istotne, a nie o "marchewki".

      Usuń
    2. Jeśli zaś chodzi o postawę na kolanach, to proponuję zapytać o doświadczenia Brunke i Zienktowskiego :)

      Usuń
  7. Ale mnie ubawiłeś! "Ani ja nic nie dostałem od Burmistrza, ani Finster ode mnie." To chyba mechanizm wyparcia... Możesz zaklinać rzeczywistość, ale: Złożyłeś burmistrzowi hołd lenny. Poszedłeś do niego, przeprosiłeś,zadeklarowałeś to i owo. Tym samym pokazałeś mu i wszystkim wokół swoją wiarygodność oraz ile warta jest dla ciebie twoja "opozycyjność". W zamian dostałeś poparcie i laurkę na łamach chojniczanina. W groźby, że nieraz jeszcze skoczysz mu do gardła wierzę (kundle tak robią). Tymczasem - nie czaruj - jesteś tylko rezerwowym Marcinem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niskie i podłe jest to co piszesz, ale tylko niski i podły człowiek może tak pisać,wiec naprawdę przestaje się przejmować twoimi wpisami. Współczuję projekcji i stanu szoku jaki cie ogarnia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niskie i podłe jest to co piszesz, ale tylko niski i podły człowiek może tak pisać,wiec naprawdę przestaje się przejmować twoimi wpisami. Współczuję projekcji i stanu szoku jaki cie ogarnia.Ogromna frustracja jest w tych wpisach. Przykro mi, że nie masz się z czego cieszyć, że niczego nie dokonałeś i ciągle mnie oczerniasz.

    OdpowiedzUsuń