niedziela, 21 października 2018

Jakie wyniki wyborcze?

Tydzień przed wyborami dokonałem symulacji wyników wyborczych, ale nie publikowałem ich, aby w żaden sposób nie wpływać na ostateczny rezultat. 

W wyborach na Burmistrza Chojnic moja prognoza wykazała poparcie dla Arseniusza Finstera w zakresie 44-58%, dla Leszka Redzimskiego 20-30%, Bartosza Blumy 12-24%, Mariusza Brunki 8-16%, Artura Myszkowskiego 2-5%. 

Jak wykonałem tę prognozę? W odniesieniu do wyników historycznych, poziomu poparcia na poziomie ogólnopaństwowym dla różnych opcji politycznych, oraz w odniesieniu do kilku zmiennych - między innymi demograficznych oraz takich czynników jak frekwencja. 

Oczywiście jeszcze nie znamy wyników, nawet cząstkowych i pewnym ryzykiem dla mnie jest publikowanie tych prognoz, ale ryzykuję i je Państwu przedstawiam. Z pewnością jutro przekonamy się na ile celne były to prognozy. 

Na dziś pozostaje się nam cieszyć z wysokiej frekwencji wyborczej, która jest najlepszym dowodem tego, że zmiana prawa wyborczego była słuszna i konieczna.

[Post opublikowany po godz. 23.40, 21.10.2018].

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz