czwartek, 20 listopada 2014

Książka o chojnickiej władzy

Od jakiegoś czasu przygotowuję materiał pod opracowanie dotyczące historii politycznej, kształtowania się elit politycznych, kreowania przywództwa w przestrzeni lokalnej, zagadnień świadomości politycznej, kultury politycznej, historii gospodarczej i związanych z tymi kategoriami przekształceń w sferze publicznej w powiecie chojnickim po 1945 r. Nie znam jeszcze obecnie terminów w których oddam materiał do publikacji, ale zamiarem jest ukończenie prac w 2015 - 2016 r. Ilość zgromadzonych przeze mnie materiałów, archiwów, które kwerendowałem i literatury może gwarantować najobszerniejsze, krytyczne, studium z zakresu historii i polityki naszego powiatu po 1945 r. Takiego studium na lokalnym rynku brakuje, a obiegowe opinii przesiąknięte są błędnymi perspektywami, co urąga powadze racjonalnej postawy wobec rzeczywistości społecznej jaka otacza chojniczan i mieszkańców powiatu, którzy zasługują na dostęp do głębokiego studium w tym zakresie.

Dzięki licznym rekomendacjom, miałem dostęp do materiałów zgromadzonych w Polsce i zagranicą. Ogromny wkład w moją pracę miały też osoby, które udzielały mi bezpośrednio wywiadów, a związane były między innymi ze Służbami Bezpieczeństwa PRL. Mam nadzieję, że naświetlę społeczeństwu nieznane dotąd mechanizmy, które doprowadziły nas, miasto i powiat do miejsca w którym się obecnie znajdujemy. Nie będę zdradzał hipotezy mojej przyszłej książki, ani cząstkowych wniosków wynikających z analizy materiałów i badań w szerokiej perspektywie teorii nauk społecznych. W każdym razie będzie gorąco.

Poniżej, skan rekomendacji do badań wystawionej przez dr hab. Sławomira Cenckiewicza (autora bestsellerowych książek: Długie ramię Moskwy;Lech Wałęsa a SB; Atomowy szpieg. Ryszard Kukliński i wielu innych. Ten projekt badawczy ważne miejsce przyznaje działalności służb specjalnych, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu chojnickiego. Gwarantuję, że poznacie Państwo kulisy...chojnickiej władzy.


8 komentarzy:

  1. Jestem tej publikacji ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  2. czy to będzie książka funkcjonująca jedynie w Pana wyobraźni jak Pana rozprawa doktorska, którą Pan rzekomo napisał?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie, to będzie tak samo realna rzecz jak rozprawa doktorska, którą rzeczywiście już kilka miesięcy temu napisałem, która została zaakceptowana przez Promotora i która znajduje się tam, gdzie powinna być tuż przed obroną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada sie ciekawie. A co z Butcherem? Ukaże sie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Butcher leży w jednej z krakowskim oficyn wydawniczych, ale chyba zrobimy go na dwa rzuty, tzn. wydanie chojnickie w nakładzie ok. 300 sztuk, a potem rzucimy przez Kraków na całą Polskę. Takie są plany. Wiem, strasznie to długo trwa.

    OdpowiedzUsuń
  6. A kiedy otworzył Pan przewód?

    OdpowiedzUsuń
  7. z Pana milczenia wnioskuję, że nie otworzył Pan. Proszę przyznać. Boi się Pan prawdy? Czy te liczne rekomendacje to aż jedna, którą Pan zamieścił? dlaczego kreuje się Pan na kogoś kim nie jest? Wierzy Pan we wszystkie bzdury, o których mówi i pisze?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wybacz ale za książkę którą ty "napiszesz" nie dam nawet 1zł. Dobrze, że nie kupiłem tej której jesteś współautorem, to co tam napisano wiedziałem od dawna, a także o wiele więcej /o przepraszam nie wiedziałem, że w Lichnowach pochowano lotnika niemieckiego/ Pisanie książki na podstawie rozmów ze świadkami ale ponad 50-siąt lat od tamtych wydarzeń jest bez sensu!

    OdpowiedzUsuń