środa, 22 czerwca 2022

O manipulacji liczbami

 Arseniusz Finster - burmistrz Chojnic po raz kolejny próbuje mnie ośmieszyć przed opinią publiczną, wmawiają, że nie wiem o czym mówię, a być może i nie znam matematyki, bo mylę podstawowe dane - to jedna z ulubionych metod Finstera, czepianie się cyferek, aby udowodnić opinii publicznej, że tylko on jest władny i kompetentny do zarządzania Chojnicami. Niestety, prawie jak zawsze i tym razem to Finster się pomylił w swoich manipulacjach. Było tak: na sesji absolutoryjnej powiedziałem, że Chojnice mają dług na poziomie 82 mln zł (za 2021 r., bo omawiałem na sesji absolutoryjnej stan za 2021 r. wg raportu o stanie Gminy Miejskiej Chojnice). Natomiast Finster uznał, że ja przecież na proteście na polanie w Lasku Miejskim mówiłem, że Chojnice mają około 90 mln zł długu. W związku z tym wprowadzam w błąd, manipuluję, nie znam się na matematyce, itd. No i ogólnie uśmiać by się można, gdyby nie ta świadomość, że Finster robi to celowo, żeby manipulować opinią publiczną. Fakty wyglądają bowiem tak - miasto za 2021 r. miało 82 mln złotych długu, tak jak mówiłem, i Chojnice mają w 2022 r. około 90 mln zł długu (a na polanie w Lasku Miejskim nie omawiałem raportu o stanie miasta, ale mówiłem o sytuacji z roku bieżąceg), bo jak wynika z pisma z RIO w Gdańsku z 18 stycznia, Chojnice w 2022 r. osiągną dług na poziomie 88,8 mln zł! Finster więc próbuje manipulować z pełną otwartością, tylko zapomniał przy tym powiedzieć chojniczanom, że długi miasta tak galopują, że mamy de facto obecnie około 90 mln złotych długu. Do tego jeszcze proszę Państwa należałoby doliczyć zobowiązania krótko i długoterminowe miasta - których na ten moment nie znam, ale podejrzewam, że są bardzo wysokie - choć to należy zweryfikować. Arseniusz Finster to wprawny manipulant, ale jestem dobrze przygotowany na tego typu działania i radzę Finsterowi również dobrze się przygotować, bo będę metodycznie udowadniał, że "król jest nagi".


Link potwierdzający manipulacje Burmistrza opinią publiczną: https://weekendfm.pl/?n=101537&chojnice_-burmistrz_chojnic_odpowiada_na_krytyke_podczas_dyskusji_nad_raportem_o_stanie_gminy_miejskiej_chojnice_rozmowa&fbclid=IwAR0yKBxSVg7w1iZgXscqtxSok1BnBlTwEdUomHBQHBXD38wW8QO8HJ6xVG0

Pismo RIO w Gdańsku, na s. 2 informacja o stanie zadłużenia jaki będzie w 2022 r. 88,8 mln złotych! Zatem, zdecydowanie tak jak mówiłem na polanie w Lasku Miejskim podczas protestu - długi miasta to około 90 mln złotych!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz